WOMEN INC.

Stem gendergelijkheid

WOMEN Inc. is een non-profit organisatie die opkomt voor vrouwenrechten en zich inzet voor een samenleving waarin je gender en sekse niet bepalen welke kansen je hebt. Met de verkiezingen die eraan kwamen was het tijd voor WOMEN Inc. om een ‘Gendergelijkheid Stemadvies’ te maken. En dat wilden ze graag naast hun eigen sociale media kanalen aanjagen op De Pin. Een perfecte match, want De Pin, als zus van De Speld, is door vrouwen. De Pin kon de boodschap van WOMEN Inc. dus goed overbrengen op haar doelgroep.

De Pin op De Speld

WOMEN Inc. wilde naast het bereiken van het publiek van De Pin het liefst dat de campagne een bereik had buiten de ‘feministische bubbel’. Hier paste De Speld perfect bij. Met een groot bereik en een brede doelgroep qua demografische factoren en politieke voorkeur zou De Speld zeker buiten die bubbel treden. En daarom besloten we dat we een van de artikelen voor WOMEN Inc. voor De Pin zouden doorplaatsen op De Speld.

Stilstand is achteruitgang

WOMEN Inc. wilde vooral inspelen op ‘stilstand is achteruitgang’. En daar konden wij zeker wat van maken. De koppen ‘Vrouwenrechtendemonstratie uitgeroepen tot Nederlands erfgoed’ en ‘Lijsttrekker wil veiligheid voor vrouwen op straat verbeteren door aan te dringen op ‘appje sturen als je thuis bent’’ gingen hard op De Pin. Het artikel dat het beste scoorde was ‘Politieke partij doet dit jaar niks met gendergelijkheid: ‘Hebben we in 2010 al een keertje geprobeerd’’, die wij vervolgens doorplaatsen op De Speld.


Resultaten

De drie artikelen op De Pin behaalden samen een bereik van bijna 70K en een engagement van bijna 8K. Met de doorplaatsing op De Speld kwam hier nog een engagement van 4,5K en een bereik van 300K bij. Een prachtig resultaat dus!

Vorige
Vorige

VluchtelingenWerk

Volgende
Volgende

Flitsmeister parkeren