Flitsmeister parkeren

Flitsmeister parkeren

Flitsmeister is bij vrijwel iedereen bekend, het is de app die real-time verkeersinformatie voor in je auto biedt en populair is bij mensen die te hard rijden. Wat alleen nog niet iedereen weet, is dat je ook mobiel kunt parkeren met Flitsmeister. En daar wilde Flitsmeister verandering in brengen. Daarom schakelde Flitsmeister De Speld in. Dit bleek een uitstekende match. Flitsmeister wilde haar naamsbekendheid vergroten omtrent het gebied ‘betaald parkeren’ met de usp ‘navigeren en parkeren in 1 app’. De Speld kon deze boodschap goed overbrengen met humor op haar doelgroep. 

Herkenbare content

Wat de content zo goed maakt is de herkenbaarheid. Koppen als “Man die langsgaat bij schoonfamilie parkeert auto strategisch in korte parkeerzone”, en “Pien vergat haar parkeerapp uit te zetten en nu moet ze haar auto noodgedwongen verkopen” zorgden voor veel engagement bij het publiek. Want herkenbaarheid zorgt voor interactie.

Resultaat

In totaal was de campagne voor Flitsmeister parkeren 14 artikelen en 2 activaties (interactieve quizzes) op De Speld. Met een bereik van meer dan 5 miljoen behaalden we bijna het dubbele van wat we beloofd hadden. En het behaalde engagement van ruim 100k schoot ook ruim boven de kpi van 70k uit. De campagne was dus zeker geslaagd te noemen. 

Onderzoek

Het organische bereik en de engagement is niet de enige reden om deze samenwerking succesvol te noemen. Om te meten wat de campagne nu echt voor de naamsbekendheid gedaan heeft schakelden we onderzoeksbureau Multiscope in. Daarmee voerden we een 0- en een 1-meting uit. Zo bleek dat de branded content op De Speld de top of mind awareness, spontane en geholpen naamsbekendheid en de intentie om Flitsmeister parkeren te gebruiken vergrootte.

Branded Content Event

Deze geslaagde samenwerking wilden we maar al te graag delen met anderen binnen ons vakgebied. Op het Branded Content Event van 2023 presenteerden De Speld en Multiscope samen de Flitsmeister parkeren case en de resultaten die de 0- en 1-meting hebben opgeleverd. Een mooie samenwerking met mooie resultaten.

Vorige
Vorige

WOMEN INC.

Volgende
Volgende

Salmari en De Speld presenteren: De Nachtreporter