Salmari en De Speld presenteren: De Nachtreporter 

De nacht is het domein van Salmari

Salmari is een donkere, intense salmiak likeur met een verfijnde smaak. De nacht is het domein van Salmari, het moment van escalatie is het moment van drinken. 

Zoals ze zelf zeggen: “Salmari helpt jou de nacht door”. Hiermee claimt Salmari de nacht in al haar rauwe facetten. Om de doelgroep op een leuke en herkenbare manier bewust te maken van de koppeling tussen Salmari en de donkere nacht schakelden ze ons in. 

De Speld en Salmari op zoek naar het zwarte goud

De doelgroep van Salmari is jong, en dat is precies de doelgroep die de Speld bereikt. We ontwikkelden de Nachtreporter. Deze journalist spreekt mensen in de nacht die gedronken hebben van Salmari, het zwarte goud. De artikelen gaan over het nachtelijke leven met als overkoepelende thema ‘de escalatie van de nacht’. De rauwe verhalen van de nacht gaan hand-in-hand met de herkenbare satire van De Speld. Humor met een boodschap. 

Valt goed in de smaak

Wat deze samenwerking zo bijzonder maakt is dat De Speld de herkenbaarheid van de nacht bij haar doelgroep overbrengt door onderwerpen aan te kaarten over de nacht, die Salmari niet in haar eigen communicatie gebruikt. Met artikelen als “Man die als 18-jarige begon met raven baalt van alle 18-jarigen in de club” en “Vrouw komt er na 3 dagen kletsen op de camping achter dat er ook muziekoptredens zijn op Lowlands”, komt echt alles samen. En dat valt goed in de smaak bij het publiek.

Nachtreporter blijft op zoek naar verhalen

De campagne speelde zich af tussen april en oktober van 2022 en bestond uit 12 artikelen van de Nachtreporter, die op Instagram, Facebook en de website zijn gedeeld. De serie werd wegens succes uitgebreid naar nog eens 12 artikelen. We staan aan het begin van een langdurige samenwerking waarin de Nachtreporter opzoek zal blijven gaan naar herkenbare nachtelijke onderwerpen. 

Resultaat

In totaal hadden de artikelen samen een organisch bereik van 10,5 miljoen en een engagement van ruim 300K.

Quote - Rutger Docter:

“De samenwerking met De Speld & Partners verloopt gesmeerd. De content is grensverleggend, heeft urgentie en levert resultaat op. De Nachtreporter is de ideale manier om ons merk te laden rondom de ultieme nacht thema’s." 


- Rutger Docter, Marketing Director Salmari.

Vorige
Vorige

Flitsmeister parkeren

Volgende
Volgende

Een langdurige relatie spannend houden. Hoe doe je dat?