Een langdurige relatie spannend houden. Hoe doe je dat?

Just zorgverzekering en De Speld werken al jaren samen om de jonge doelgroep (20-45) te bereiken en de voordelen van Just te communiceren. Maar deze doelgroep is niet zomaar te prikkelen, de content moet écht leuk zijn. De uitdaging is dus om de voordelen van Just te communiceren met grappige content. Een perfect klusje voor De Speld, want we prikkelen deze doelgroep al meer dan 15 jaar. En Just is niet zomaar een zorgverzekering maar een merk van CZ. Bij Just zijn veel dingen net even anders dan bij andere zorgverzekeraars. Just is ‘easy en fair’, alleen de echte risico’s worden gedekt en ze bieden geen moeilijke keuzes aan binnen de zorgpakketten.

De online zorg apps van Just; App de Dokter, App de Coach en App de Fysio maken Just ook nét even anders dan andere zorgverzekeraars. En laten die onderwerpen zich nou erg goed lenen voor satire en humor. Zo maakten we een viral Instagram Reel over Joep; hij fietst drie kwartier naar de fysio om te horen dat ie rust moet nemen. En schreven we herkenbare artikelen als: ‘Balen: huisarts aan wie Laura over haar extreem jeukende rode schilferige vlekken moet vertellen blijkt knappe jonge gast’. Zo wordt op een grappige manier duidelijk gemaakt wat de voordelen zijn van online zorg. Humor met een boodschap.

De gehele campagne met in totaal 14 artikelen en 3 Instagram Reels had een bereik van bijna 6 miljoen met een social engagement van ruim 150k. Aangezien dit een grote samenwerking is doen we elk jaar onderzoek onder ons publiek over Just. De merkbekendheid en merkassociaties die ons publiek heeft bij Just worden elk jaar aantoonbaar beter!

Quote - Auke de Vries:

“Samenwerken met de Speld is ook echt samen. We spreken elkaars taal. Daardoor wordt onze input verbluffend snel omgezet in passende copy. De doelen op bereik en engagement worden altijd gehaald, zodat het partnership voor beide partijen zinvol is.” – Auke de Vries, communicatie- en merkadviseur CZ & Just

Vorige
Vorige

Salmari en De Speld presenteren: De Nachtreporter 

Volgende
Volgende

ASN Bank zet het Europese netwerk van De Speld in