ASN Bank zet het Europese netwerk van De Speld in

De kledingindustrie is een oneerlijke branche. Terwijl kledingmerken de macht hebben, kunnen de makers niet eens leven van het loon dat ze krijgen. Kledingmakers moeten een leefbaar loon ontvangen voor hun werk. Daarom is ASN Bank is initiatiefnemer van het Europese burgerinitiatief Good Clothes Fair Pay, waarvoor er in één jaar 1 miljoen handtekeningen nodig zijn uit minimaal zeven Europese landen. Met dit aantal handtekeningen wordt het wetsvoorstel behandeld door de Europese Commissie waardoor leefbaar loon voor makers in de kledingindustrie een stap dichterbij komt.

Een super tof initiatief, dat helaas heel hard nodig is. Dat kledingmakers te weinig verdienen is voor velen geen onbekend onderwerp. Dus hoe trek je weer aan de bel? Met humor. Misschien niet de eerste strategie waar je aan denkt bij zo een serieuze boodschap, maar op De Speld werkt dit. En niet alleen op De Speld, maar ook op de socials van vier van onze Europese partners . Met artikelen als ‘Warme kerstgedachte: Nadia (14) uit Bangladesh zielsgelukkig nu jij twee uurtjes lollig hebt gedaan met kersttrui die zij maakte’ bereikten we met De Speld (NL), Waterford Whispers (IE), El Mundo Today (ES), Lercio (IT) en Le Gorafi (FR) miljoenen mensen voor het Europese burgerinitiatief Good Clothes Fair Pay. Humor met een boodschap.

De campagne bereikte in totaal meer dan 2.5 miljoen mensen en scoorde een social engagement van bijna 90.000. De eerste 100.000 handtekeningen zijn al gezet. ‘’Door eerdere samenwerkingen heb ik veel vertrouwen in wat jullie met satire kunnen bereiken. Om een zwaarder en wat moeilijker onderwerp dichterbij te brengen is satire heel geschikt. Jullie content maakt het verhaal heel persoonlijk en dat spreekt aan.‘’ - Britt Enthoven, Senior Communicatieadviseur ASN Bank.

Vorige
Vorige

Een langdurige relatie spannend houden. Hoe doe je dat?

Volgende
Volgende

The Wheel of Time