VluchtelingenWerk

Feiten van fabels onderscheiden

VluchtelingenWerk Nederland wil de samenleving en de politiek helpen om elkaar weer te vinden in het gesprek over hoe we met vluchtelingen om moeten gaan. VluchtelingenWerk focust niet op de punten waarover we van mening verschillen, maar laat zien dat we het voor het overgrote deel al met elkaar eens zijn. De doelgroep voor de campagne is het beweegbare midden (kiesgerechtigden). De humor van De Speld is een goede manier om de doelgroep te ontwapenen en een ander perspectief te geven. Een perspectief dat je wilt delen met je vrienden en kennissen. En dit bleek zeker te werken op het platform van De Speld.

VluchtelingenWerk op De Speld

Met artikelen als ‘Vluchteling hoopt dat hij niet bij Jordy in de buurt komt te wonen’ en Man die zegt dat er in Nederland geen plek is voor vluchteling wil zelf na zijn pensioen naar Spanje emigreren’ scoorde de content als een gek.  De briefing was uitdagend en ideaal om op in te haken, net voor de verkiezingen. Onze content gaf de boodschap, geheel op eigen wijze, een ander perspectief.

Resultaten

De 4 posts op De Speld deden het ontzettend goed. Met een engagement van ruim 30K haalden we ruim twee keer zo veel als beloofd. Met daarbovenop nog een bereik van bijna een miljoen kun je wel spreken van succes. Een zeer geslaagde campagne dus.

De discussie aangaan

Een van de grote doelstellingen van Vluchtelingenwerk was om het publiek aan het denken te zetten en met elkaar in gesprek te gaan. En óf dat is gelukt. Vooral bij het laatste artikel gingen veel mensen in de commentsectie op Instagram met elkaar in gesprek of discussie over vluchtelingen. Met 250 comments waarin beide kanten worden gehoord kun je wel stellen dat deze doelstelling behaald is.

Vorige
Vorige

Grolsch: Ondersteboven

Volgende
Volgende

WOMEN INC.