Grolsch: Ondersteboven

Ondersteboven Bier

In mei 2023 is het eerste bier van het merk Ondersteboven gelanceerd in de Nederlandse horeca van de brouwerij Grolsch. Het creatieve craftbeer merk heeft de letterlijke ondersteboven luiaard centraal staan, die staat voor humor, speelsheid en luchtigheid.

Bierglazen jatten

Ondersteboven bier wordt geserveerd in een kleurrijk bierglas dat niet te missen is. Om het merk en het creatieve bierglas te promoten schakelde Ondersteboven De Speld en Sarcasper in. Want unieke bierglazen in de horeca worden gejat. En daar valt op in te haken.

Zelf kwam Ondersteboven met hun actie glas vermist, waarbij mensen gratis een glas ontvangen door een foto van het biertje te delen op sociale media. Dit om het unieke glas in de spotlight te zetten en mensen te stimuleren een Ondersteboven biertje te bestellen. Zonder ze aan te sporen een bierglas te jatten. En met deze insteek wisten De Speld en Sarcasper wel raad. 

De Speld en Sarcasper

Zo kwam De Speld met de kop ‘Met de nieuwe app Find My Bierglas kan elke kroegbaas zijn bierglazen terugvinden’ en maakte Sarcasper de post ‘Sjoerd is vannacht niet met een meisje naar huis gegaan maar wel met een bierglas’. Leuke inhakers die perfect aansluiten op de briefing.

Resultaten

De posts scoorden goed op social media met een totaal bereik van 230k en een engagement van ruim 6k. Om ondersteboven van te raken.


Vorige
Vorige

De Definitieve Bedrijfsvideo

Volgende
Volgende

VluchtelingenWerk