Hoe Ubisoft De Speld meenam naar het oude Japan

Ubisoft benaderde ons voor een samenwerking rond hun najaarstitel: Assassin’s Creed Shadows. Een actie-avonturenspel dat zich afspeelt in het Japan van de samoerai, waarin je schakelt tussen twee hoofdpersonages: een krijger en een sluipmoordenaar. Zwaarden, stealth, spanning — je weet wel, episch. 

En, hoewel dit niet onze allereerste samenwerking met een gamingbedrijf was, toch wel spannend. Maar we doken er vol in! Na een paar stevige brainstorms kwamen we niet tot één, maar twee posts — allebei met flinke engagement en een doelgroep die volledig aanhaakte. Speciale vermelding van de eerste post die meer dan 12.000 engagement opleverde.

Wat het geheim is achter dat succes? We laten mensen lachen: bewust, scherp, raak. Satire trekt niet alleen aandacht, het blijft ook hangen. En dat zorgt voor echte impact. Zijn wij menselijke kameleons? Misschien wel. Met ons creatieve denkvermogen, een beetje satire en precies aanvoelen wat werkt, raken we telkens weer de juiste snaar bij de juiste doelgroep. 

Wil jij een samenwerking met impact, waarbij wij jouw merk in de schijnwerpers zetten door middel van satire en creativiteit? Neem contact met ons op en ontdek hoe een samenwerking met De Speld jouw merk op een unieke manier kan helpen om je doelen te bereiken. 

Vorige
Vorige

Otrivin vroeg ons: hoe maken we van verstopte neuzen een helder verhaal? 

Volgende
Volgende

Goeie match! De boodschappen van Lidl en het organisch bereik van De Speld