The number 1 problem in Amsterdam: locals

Amsterdenim

Achtergrond
Amsterdenim is een kledingmerk met onze hoofdstad in de basis, letterlijk en figuurlijk. Draag je Amsterdenim, dan draag je als het ware een stukje Amsterdam. De collectie heeft dan ook de uitstraling van Amsterdam en de Amsterdamse mentaliteit.

Doelstelling
Amsterdenim profileren als hét Amsterdamse jeansmerk, zowel bij de consument als bij de tussenhandel.

Speld-concept
De Speld & Partners ontwikkelde een Speld-repo waarin toeristen aan het woord komen over de ‘localproblematiek’. Hun ergernissen worden zodanig in beeld gebracht dat blijkt dat de Amsterdamse locals toch de echte heroes zijn. De campagne bevatte naast de video een advertorial en een quiz om engagement bij de doelgroep te creëren.

Resultaat
De video was ontzettend populair: in een week hadden we al zo’n 789.000 bereik en 498.000 views. Inmiddels heeft de video een bereik van 1,1 miljoen, 585.000 views waarvan bijna 10% (56.200) de video heeft geliked, gedeeld, of heeft gereageerd.

Vorige
Vorige

De Definitieve Biercommercial

Volgende
Volgende

Duurzame keuzes