Duurzame keuzes

ASN Bank

Met ASN Bank creëerden we een branded content campagne met als doel om ASN Bank de bekendste duurzame bank te maken.

Middel: de merkassociatie tussen ASN Bank en duurzaam bankieren te vergroten. Tijdens de campagne, die liep van 2019 tot eind 2020, registreerden we niet alleen de standaard kpi’s maar onderzochten we met behulp van kwantitatief onderzoek, verdeeld over 3 metingen, ook de toegenomen merkperceptie.

De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek: 

  • associatie tussen ASN Bank en duurzaam bankieren door de campagne is gegroeid op elke getoetste stelling bij de mensen die in aanraking zijn gekomen met de campagne.

  • per uiting is er een significante toename zichtbaar van de gepercipieerde merkwaarden onder de niet-klanten van ASN Bank.

Ook op de meer traditionele kpi’s deed de campagne het goed met een social bereik van 2,9 miljoen en meer dan 65.000 engagement. Een belangrijk middel. Belangrijker is dat we alle doelstellingen op merkniveau behaalden voor ASN Bank. 

Quote Britt Enthoven - Communicatieadviseur ASN Bank: “Wij zijn hartstikke tevreden en ik ben blij met de flexibele samenwerking. De resultaten zien er goed uit.”

Quote Speld-lezer: “Hoe weet je dat je bij de goede bank zit: je bank werkt samen met De Speld”

Vorige
Vorige

The number 1 problem in Amsterdam: locals

Volgende
Volgende

Grip op je geldzaken