De Definitieve Biercommercial

Oedipus Mannenliefde

Achtergrond
Oedipus introduceerde hun bier Mannenliefde - een frisse saison - vijf jaar geleden als statement tegen het hokjesdenken in de (bier)wereld. Oedipus vindt dat bier niet alleen voor oermannen is, maar voor iedereen.

Doelstelling
Oedipus Mannenliefde bij een groot publiek onder de aandacht brengen en daarbij Oedipus positioneren als meest genderneutrale brouwer.

Speld-concept
De Speld & Partners ontwikkelde een video van een minuut waar alle bierclichés in terugkomen: de definitieve bierreclame. Een feest van pijnlijke herkenning. In de video komen we logischerwijs uit bij Mannenliefde, het biertje dat voorbij gaat aan stereotyperingen omdat je gewoon moet drinken waar je zin in hebt.

Resultaat
In een week bereikten we 1,4 miljoen millennials en werd de video 575.000 keer bekeken. In totaal werd er 30.130 keer gedeeld, geliked en gereageerd. Naast dat de video door het publiek zo goed werd ontvangen, werd deze ook bekroond met een Grand Prix voor beste video.

Vorige
Vorige

Zorgvergelijker

Volgende
Volgende

The number 1 problem in Amsterdam: locals