Hoe Salmari en De Speld de nacht donkerder maakten

Salmari, de iconische salmiak likeur, en De Speld gingen in 2022 een samenwerking aan om het zwarte goud van de nacht, de intense, diepe smaak van salmiak te verheffen tot een fenomeen. Wat begon als een gewaagde samenwerking, escaleerde al snel tot iets groters. We brachten de Nachtreporter tot leven: een figuur die zo diep in het nachtleven dook, dat hij er nooit meer uitkwam. 

Het resultaat? Een campagne die de nachtdieren van Nederland in zijn greep hield. Van duistere kroegen tot schemerige afters iedereen kende de Nachtreporter. Met een totaal bereik van meer dan 10 miljoen groeiden we niet alleen in zichtbaarheid, maar maakten we ook impact. Met gemiddeld 10k engagement per post, echte, onmiskenbare impact. 

Hoe meet je zo’n succes? Hier zijn de 6 meest geëscaleerde posts, gerangschikt op het enige dat telt: engagement. 

Waarom werkt het?
Magie? Misschien. Maar vooral omdat De Speld sterk is in scherpe, herkenbare satire. Iedereen ziet zichzelf in de posts. We laten mensen lachen, zichzelf herkennen en misschien zelfs twijfelen aan hun eigen nachtelijke herinneringen. En dat is de sleutel tot impact. De Speld weet als geen ander hoe je humor en storytelling combineert tot content die mensen echt raakt. Authentiek, organisch en onmiskenbaar. 

Wil je een samenwerking met impact, waarbij wij jouw merk in de schijnwerpers zetten door middel van satire en creativiteit? Neem contact met ons op en ontdek hoe een samenwerking met De Speld jouw merk op een unieke manier kan helpen om je doelen te bereiken. 

Vorige
Vorige

Goeie match! De boodschappen van Lidl en het organisch bereik van De Speld

Volgende
Volgende

Komkommertijd bij Hendrick’s Gin