Hoe Elovena en De Speld de elite aan het twijfelen bracht over wat ze wisten over havermelk.

Toen Elovena haar havermelk in Nederland lanceerde, was één ding duidelijk: dit werd geen standaard introductie. Geen opgeklopte trends of lifestylecampagnes, maar gewoon: eerlijke, romige haverdrank uit Finland. De vraag aan De Speld? Vertel dat verhaal op een manier die past bij het merk: nuchter, scherp en met humor. Zet de ontspannen Finse koffiecultuur af tegen de vaak complexe relatie die Nederlanders met hun haverdrank hebben en doe dat met satire die blijft hangen. 

Dus namen wij de uitdaging aan tot in Finland. Onze creative lead reisde af naar het land van stilte, sneeuw en sterke havertradities, om de kern van Elovena te vangen: eenvoud, puurheid en een absurde hoeveelheid rust. Die inspiratie vertaalden we naar drie artikelen die op typisch Speldachtige wijze de absurditeit van de Nederlandse havermelk-kult blootleggen. 

De samenwerking met Elovena toont aan hoe je een lifestyleproduct kunt verbinden met een breder verhaal door middel van satire. De campagne had een engagement van 10.149 en bereikte een view van 571.310 mensen, leidde tot interactie en zorgde voor een duidelijke en frisse positie van het merk bij een jong en bewust publiek. 

Wil jij een samenwerking met impact, waarbij wij jouw merk in de schijnwerpers zetten door middel van satire en creativiteit? Neem contact met ons op en ontdek hoe een samenwerking met De Speld jouw merk op een unieke manier kan helpen om je doelen te bereiken. 

Volgende
Volgende

MTV schakelt De Speld in om het drama van het nieuwe Ex on the Beach seizoen naar hoger niveau te tillen