Duurzaam herstel

Milieudefensie

Aan het begin van de corona crisis lanceerde Milieudefensie hun oproep voor duurzaam herstel. Deze petitie roept de regering op om nu te kiezen voor een eerlijke en duurzame samenleving, waarin grote vervuilende bedrijven betalen voor hun vervuiling. 

Milieudefensie vroeg aan De Speld om content te ontwikkelen die jongeren aanzet tot het tekenen van de duurzaam-herstel-petitie aan de politiek om ons belastinggeld slim te besteden. 

Voor ons was dit een heel dankbaar onderwerp. Satire is humor met een boodschap. Met stukken als ‘Regering verhoogt btw op groente en fruit om KLM te redden’ en ‘Nederlander Wiebes komt weer tekort bij WK CO2-heffen’ maakten we de doelgroep zowel aan het lachen als aan het denken. 

De samenwerking liep van september 2020 tot en met oktober 2020. We ontwikkelden 7 artikelen en 1 activatie. Deze behaalden bijna 105.000 unieke pageviews op speld.nl. Een social bereik van ruim 2.500.000 en een engagement van 67.000. De CTR naar de petitie lag op 0,28%. Binnen het platform van Milieudefensie lag de conversieratio op 49%. 

Milieudefensie vroeg ons direct voor een nieuwe campagne. 

Vorige
Vorige

Grip op je geldzaken