beeld en geluid - serieus grappig

.....bereik 2,2 Miljoen | engagement 32.000 | unieke pageviews 343.000

 
 
 
 
GPCM2019-Distributie-700x100.jpg

Achtergrond
Toen Beeld en Geluid - het instituut waar je alles vindt over de Nederlandse media - een tentoonstelling over satire aankondigde moest De Speld daar bij zijn. Als officiële mediapartner konden we doen waar we goed in zijn: jongeren bereiken.
Een match made in heaven. De samenwerking ging dan ook verder dan contentmarketing. Ook in de tentoonstelling zelf hadden we een plekje. En de opening van de tentoonstelling werd opgeleukt met een optreden van De Speld Live.

Doelstelling:
De doelstelling van de samenwerking was om de alle liefhebbers van satire kennis te laten maken met de tentoonstelling Serieus grappig bij Beeld en Geluid.

Speld-Concept:
Natuurlijk kozen we ervoor om deze satirische tentoonstelling - Serieus grappig - met satire aan te jagen. De uitdaging was om het niet te meta te maken maar vooral heel herkenbaar. Met activaties en artikelen stond De Speld vol met Beeld en Geluid. Tijdens de campagne kon je daarom op De Speld niet om Serieus grappig heen.

Resultaten
In totaal resulteerde de samenwerking in meer dan 1 miljoen organisch bereik bij een normaal lastig bereikbare groep. Dat werd veroorzaakt door bijna 10.000 engagement. De uitingen deden het in de campagneperiode zelfs beter dan de reguliere Speld-content. Het laatste artikel behaalde in een week 100.000 pageviews (dat is 10x zoveel als een regulier artikel).