PostNL - Kerstkaartgenerator

 

bereik 1,1 Miljoen | engagement 5.410

 
Schermafbeelding 2019-04-04 om 11.40.40.png

Genomineerd Beste Copywriting

 
 
best social awards 2019.png
 

Achtergrond
De markt voor het versturen van brieven is in de afgelopen 10 jaar gehalveerd en krimpt jaarlijks 6%. 90% van de briefpost van consumenten wordt verstuurd tijdens de feestdagen. Vooral jongeren versturen steeds minder post.

Doelstelling:
De vraag van PostNL was om een activatie te ontwikkelen waarmee jongeren weer warm worden voor het versturen van kerstkaarten.

Speld-Concept:
Daarom ontwikkelde De Speld voor deze campagne de Kerstkaart Generator. Door vragen te beantwoorden genereren klanten voor hun moeder een semi-attent gebaar. Deze matige kerstkaart kon de klant met de nieuwste versie van de PostNL-app bij hun moeder laten bezorgen.

Resultaten
De campagne bestond uit de generator, waarbij via een quiz-achtige module uiteindelijk vier typen kerstkaart gegenereerd, die via een link naar de PostNL-app direct ingeladen en verstuurd konden worden. De campagne werd onder de aandacht werd gebracht via directe uitingen op sociale media. Daarnaast werd het thema via een serie advertorials gepositioneerd. De gehele campagne behaalde 118.708 pageviews en 984.447 bereik en 5.410 engagement op Facebook en Instagram. De campagne heeft bijgedragen aan een positieve merkwaardering en het verdubbelen van het aantal verstuurde kaarten onder de doelgroep. 

Schermafbeelding 2019-04-04 om 11.46.03.png