Oedipus - mannenliefde

...................bereik 1.4 miljoen | views 575.000 | engagement 30.130

Opdracht
Oedipus introduceerde hun bier Mannenliefde - een frisse saison - vijf jaar geleden als statement tegen het hokjesdenken in de (bier)wereld. Oedipus vindt dat bier niet alleen voor oermannen is, maar voor iedereen.

Doelstelling
Oedipus Mannenliefde bij een groot publiek onder de aandacht brengen. En Oedipus positioneren als meest genderneutrale brouwer.

Idee
De Speld & Partners ontwikkelde een video waar alle bierclichés in terugkomen. Een feest van pijnlijke herkenning. Daarna komen we logischerwijs uit bij Mannenliefde, het biertje dat voorbij gaat aan stereotyperingen omdat je gewoon moet drinken waar je zin in hebt.

Resultaat
In een week bereikten we 1,4 miljoen millennials en werd de video 575.000 keer bekeken. In totaal werd er 30.130 keer gedeeld, geliked en gereageerd.