De meeste Kakhiels worden onder de douche bedacht

Mensen dagelijks aan het lachen maken met je content is één, maar dat dat ook nog lukt in combinatie met een merk is een tweede. Hoe doet Kakhiel dat toch? Wij stelden hem een aantal vragen over branded content.

Hoe ga je aan de slag voor een branded content klus?

''Ik lees eerst de briefing een paar keer door en dan ga ik vervolgens een rondje lopen of douchen om ideeën haakjes te bedenken. Ik bedenk eigenlijk altijd ideeën tijdens het douchen, als ik stilzit zit mijn brein ook stil denk ik, haha. Die eerste ingevingen schrijf ik dan heel snel in een paar onleesbare steekwoorden vol typfouten, omdat ik aan het lopen ben, op mijn telefoon. Die werk ik vervolgens achter de computer schetsmatig uit. Ik probeer altijd minimaal 3 richtingen uit te werken zodat de klant daar iets uit kan kiezen. Daar zit dan altijd wel iets goeds bij.''

Waar ligt volgens jou de kracht bij branded content op Kakhiel?

‘‘Ik denk de bereidheid van mensen om de content te delen omdat het altijd verpakt wordt in een komische vorm. Geslaagde grappen worden altijd wel gedeeld en geliked, ook al hangt er een logo van een merk onder. Dat willen mensen gewoon doorsturen dus daar kan een merk dan goed op meevaren. Veel organisch bereik.’’

Hoe vind je de juiste fit tussen een merk en Kakhiel?

''Ik werk het best en het liefst met merken die vanuit zichzelf al niet al te 'serieus' zijn in hun communicatie en vaak humor gebruiken. Bijvoorbeeld Hornbach, Tele2, BiFi, innocent. Dat klinkt altijd wel goed.''

Wat is volgens jou de ultieme vorm van branded content?

''Wanneer het zo gemaakt is dat de reclame of commerciële boodschap die erin verwerkt is niet als storend wordt ervaren. En dat de content, ondanks dat deze gesponsord is, alsnog veel gedeeld wordt omdat het creatief of verrassend is. Het is denk ik perfecte branded content als je het als maker of platform ook zou willen posten als het niet gesponsord was.''

Met welke merken wil je graag nog branded content maken?

‘‘Met chips- en biermerken. Ik heb allemaal merchandise met ‘Geef chips’ en ‘Geef bier’ erop die erg goed verkoopt bij mijn doelgroep, dus ik denk dat dat wel een goede en logische klik zou zijn.’’

Vorige
Vorige

Hoi, ik ben Kari (Karin zonder N)!

Volgende
Volgende

Hi! Ik ben Noa en ik ben sinds begin februari stagiair bij De Speld