De Speld & Partners op Social Marketing Day

11 oktober 2019

10 oktober waren Daan en Jerome op de Rotterdamse Kop van Zuid bij Social Marketing Day. Het jaarlijkse evenement van social contentbureau Snip Snap on Social. Thema dit jaar: van likes business maken. Een dag vol boeiende sprekers van Tikkie, LinkedIn, Hogeschool Rotterdam, Burgers Zoo, BMW en meer. Jerome schoof aan bij de Social Talkshow, de afsluiter van dag. Daarin gaf hij zijn mening over opvallende zaken op social media. Gelukkig werd hij bijgestaan door Larissa Kramer (Van Snip Snap) en zorgde Komala Mazerant (hoofddocent bij de opleiding Communicatie aan Hogeschool Rotterdam) voor de nodige wetenschappelijke inzichten.

20191010_SMD-256.jpg
 
foto tijn.jpeg

­Van miljonairmaker tot Stagiair

9 september 2019

Ik ben Tijn van Dam, 19 jaar en ik studeer Commerciële Economie op de Hogeschool van Amsterdam. Al jaren bezorgde De Speld mij dagelijks een (glim)lach. Bij toeval zag ik dat er een vacature was geplaatst voor een Marketing & Sales stage. Ik wist... deze moet ik hebben. Hiervoor hield ik mij bezig met loten verkopen voor een loterij. Ik heb nietsvermoedende mensen op straat misschien wel miljonair gemaakt. De kennis over sales die ik heb opgedaan gecombineerd met de theoretische kennis van de laatste twee jaar studeren ga ik bij De Speld in praktijk brengen. Nu spreek ik geen mensen meer aan op straat maar benader ik namens De Speld bedrijven om mee samen te werken. Ook ga ik onderzoek doen naar een strategie hoe De Speld jongeren tussen de 18-24 jaar beter kan bereiken. Bij De Speld ga ik bewijzen dat ik mensen ook aan het lachen kan maken, in plaats van alleen miljonair.

 
 

Instagram De Speld & Partners: de mensen achter de branded content.

9 augustus 2019.

De Speld is al enige tijd actief op Instagram maar vanaf nu is het ook mogelijk om het branded contentbureau De Speld & Partners via Instagram te volgen. Wekelijks laten we zien wat er allemaal speelt bij ons op kantoor. Zowel op het gebied van samenwerkingen als van ons team.

Benieuwd? Volg ons ook!

Schermafbeelding+2019-07-30+om+09.48.22.jpg

column: Stranger Things 3 - platte productplacement of slim merkenmuseum?

25 juli 2019

Kinderen die vrolijk bergen Skittles en M&M’s wegspoelen met Coca-Cola en Dr Pepper en een licht-alcoholistische politieman die zelfs als hij in bed ligt een Camel in zijn mond heeft. Als je naar Stranger Things kijkt ga je terug in de tijd. Naar het jaar 1985 om precies te zijn. Netflix, HBO en Videoland mogen dan reclamevrij zijn, ik word erg enthousiast van merken die op een geloofwaardige manier geïntegreerd worden in VOD-content. Met Stranger Things seizoen 3 als meest recente hoogtepunt. Een verademing in een tijd dat reclame een vies woord is en merken alleen nog maar aan purpose marketing lijken te doen. Lees verder.

 
63520340_1958323274269451_2125217532515188736_o.jpg
 

DE BEST SOCIAL AWARDS: DE SPELD VALT WEER IN DE PRIJZEN

14 juni 2019

Trots kunnen we melden dat het ook dit jaar weer is gelukt: in de prijzen vallen bij De Best Social Awards. En wel met de publieksprijs voor beste Entertainment/Actualiteitspagina. Fantastisch! In de Businesscategorie zaten we er dichtbij met onze Matige Kerstkaartgenerator voor PostNL. Het werd een tweede plaats achter Rapper Donnie met zijn Knalplanga voor de Rijksoverheid. Ik zet er nu een donnie op dat we er volgend jaar weer twee pakken.

 

column: consistente content

20 mei 2019

Begin mei was ik als spreker aanwezig bij de SWOCC-workshop contentmarketing. Goed om eens met een diverse groep contentprofessionals te praten over het vak. De middag bestond uit een wetenschappelijk stuk en de praktijk. In de presentatie van Lotte Willemsen, lector aan de Hogeschool Rotterdam, kwam iets naar voren waar ik toch een beetje van schrok: slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor. Lees verder.

jerome+swocc.jpg
 
Thumbnail+hoofdvideo+%281%29.jpg

SATIRe voor De Europese Commissie

9 mei 2019

Samen met de Europese Commissie ontwikkelde De Speld een satirische video rondom de campagne ‘ik stem deze keer’. De campagne is ontwikkeld om de opkomst te vergroten bij de Europese verkiezingen die op 23 mei 2019 plaatsvinden. De Europese Commissie vroeg De Speld om een humoristische, politiek neutrale video die aanhaakt bij deze campagne. In de video komen verschillende jongeren voorbij die vertellen waarom zij niet gaan stemmen. Echter zijn de onderwerpen waar Europa over gaat die zij aankaarten wel degelijk relevant. Dit geeft de kijker juist het gevoel dat wel belangrijk is om te gaan stemmen. Bekijk de video op Speld.nl

 

Hoe doen ze het?!

2 mei 2019

Wil je de doelgroep van jouw merk of campagne met humor bereiken? Met de workshop Merkwaardige Humor van De Speld ontdek je hoe je dat kunt doen. Geef je op voor de workshop en leer in anderhalf uur hoe je humor succesvol inzet voor jouw merk. De plaatsen zijn beperkt, dus geef je snel op.

 

Schermafbeelding+2019-05-02+om+14.17.44.jpg
 
despeld1[12011].png

The Best Social Awards: De Speld twee keer genomineerd

1 mei 2019

De Speld heeft maar liefst twee nominaties voor The Best Social Awards. De matige kerstkaart-generator is genomineerd voor een businessprijs in de categorie Beste Copywriting. Met deze generator hebben De Speld & Partners in samenwerking met PostNL millennials weer aan de kerstkaart gekregen. Daarnaast is De Speld genomineerd voor Beste Entertainment/Actualiteitspagina. Vorig jaar sleepten we de prijs binnen voor Beste Entertainmentpagina, help je ons dit jaar zijn broertje te winnen? Breng hier je stem uit.

 

Vragen die je altijd al wilde stellen aan De Speld

24 april 2019

Onze Managing Partner, Jerome Kuijken, is door New Business Radio geïnterviewd op het Cross Media Congress. Wat jij je eigenlijk ook altijd al afvroeg over De Speld komt allemaal aan bod, dus beluister hier het interview. 

©  SHOT BY MARV & MAZHO Photography

© SHOT BY MARV & MAZHO Photography

 

Trefballen met De Speld Sport en innocent

24 april 2019

trefbal-schijndood.png

De Speld Sport was nog niet gelanceerd of de eerste samenwerking was al een feit. Na een eerdere succesvolle samenwerking met De Speld koos innocent er dit keer voor om hun sportieve kant te laten zien. innocent maakt het mensen graag gemakkelijk om voor zichzelf iets goeds te doen. Een laagdrempelig potje trefbal sluit hier goed bij aan. Dat innocent sponsor was van het ApenkooiGym’s NK Trefbal was dan ook geen verrassing. De Speld Sport haakte hierbij in met een artikel over de welbekende schijndood-ervaring bij trefbal, wie kent hem niet?

 

Naast een zusje ook een sportief broertje: De Speld Sport

4 april 2019

Vorige week lanceerde De Speld nog een titel: De Speld Sport. Locatie: De Johan Cruyff ArenA. Het nieuwe platform blaast lucht in de sportwereld, die zichzelf graag iets te serieus neemt. Met sportfanaat en Speld-redacteur Jaap van de Venis als hoofdredacteur heeft De SpeldSport in een korte tijd al 40.000 volgers opgebouwd op de sociale kanalen. De SpeldSport richt zich voornamelijk op een mannelijke doelgroep.

De website is te vinden op sport.speld.nl en via de socials op @despeldsport. 

speldsport.png
 

Column: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

3 april 2019

© Annies Pratt Unsplash

© Annies Pratt Unsplash

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken. En dat is hartstikke fijn! Branded content is namelijk een uitstekende manier om geld te verdienen met je platform. Een lekker toegankelijke manier zelfs, je hoeft niets anders te doen dan iets waar je toch al goed in bent: content maken, maar dan voor merken. Wat wil je nog meer? Lees hier verder.. De gehele column staat op Nederlands MediaNieuws.  

 

De Speld heeft er een zusje bij: De Pin, haarscherp nieuws

27 maart 2019

De Pin is op 27 maart feestelijk gelanceerd. Het is het eerste Nederlandse satirisch online magazine dat wordt gerund door vrouwen. De Pin is opgericht door Speld-redactrices Martine Bakker (schrijver, comedian) en Vera van Zelm (schrijver, comedian). Het platform is door vrouwen, maar voor alle figuren (m/v/x). Vooral voor degene die houden van humor en nadenken. Op De Pin komen artikelen over cultuur, carrière, liefde & lifestyle. De Pin dient als aanvulling op het portfolio van De Speld. 

De website is te vinden op pin.speld.nl en via socials op @depinnl.

Partners van de lancering van De Pin zijn Oedipus Brewery (bekend van de Mannenliefde-, Mama- en Polyamorie) en Conscious Hotels (Sticky Fingers).

depin.png
 

nu ook matige postnl valentijnskaarten

9 februari 2019

Na onze succesvolle actie om jongeren matige Kerstkaarten te laten versturen kon een vervolg niet uitblijven. Sinds zaterdag staat de matige Valentijnskaartgenerator geheel tot je beschikking. Romantisch doen is immers vrij veel werk. Voor je het weet sta je het bed weer te verschonen of stinkt de woonkamer naar lelies.

En net als in december kun je met de nieuwste versie van de PostNL-app je Valentijnskaart meteen bij je (potentiële) partner laten bezorgen. Genereer hier je eigen matige Valentijnskaart.

 

COLUMN: Stop de verleiding. Leve Teun van de Keuken!

29 januari 2019

De mening van anderen over marketing en reclame vind ik mateloos interessant. Net als met voetbal: iedereen denkt er verstand van te hebben.

Vrienden die op verjaardagen hun visie geven op een nieuwe tv-commercial kan ik nog wel handlen. Maar er is een groep die mij altijd op de kast jaagt: journalisten die in het wilde weg over marketing of reclame schrijven.

Deze groep gaat er vaak van uit dat marketingmensen er op uit zijn om onwaarheden te verkondigen, keihard te liegen, te misleiden of op zijn minst verwarring te zaaien. Altijd ten koste van nietsvermoedende consumenten die zich als makke lammetjes naar de slachtbank begeven. Lees hier verder..
De gehele column staat op Nederlands MediaNieuws.

 
download.png

Een kijkje in de keuken - Copywriters

4 januari 2019

Satire op de juiste manier inzetten voor merken is wat Martine, Jaap en Aida - copywriters bij De Speld & Partners - bezighoudt. We stelden ze een aantal vragen, om zo een kijkje in de keuken te geven. Deze maand luidt de vraag: 'Voor welk merk zou je graag nog een keer iets willen maken?'. In deze nieuwsbrief geeft Aïda antwoord. 

''Het lijkt me tof om eens met een yogamerk samen te werken. Ik doe heel graag aan yoga maar ik zie ook veel mogelijkheden voor satire over de yogawereld. En ik zou het gaaf vinden als zo een merk open staat voor een zichzelf niet al te serieus nemende uiting. Oké, ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe yogamat.'' 

 

Column: Aaaii Love Branded Content

24 december 2018

Onlangs reikte Antoinette Hertsenberg van consumentenprogramma Radar de Loden Leeuwen uit. Om drie redenen vind ik dit een interessante prijs, want wat blijft er over van de goede bedoelingen van adverteerders en bureaus als je de massa van Radar vraagt naar hun mening over reclame? En, belangrijker, waarom zou je als adverteerder je publiek in 2018 nog vervelen met irritante commercials? Want moet irritante reclame niet gewoon verboden worden?  Lees meer.
Deze column stond eerder op Nederlands MediaNieuws.

bril.jpg
 
Schermafbeelding 2019-01-22 om 09.51.42.png

Hoe krijg je millennials weer aan de kerstkaart?

11 december 2018

De Speld ontwikkelde voor PostNL de Kerstkaart-generator om millennials weer aan de kerstkaart te krijgen. Het is een kleine stap naar de Decemberzegel. De enige echte zegel voor de feestdagen. PostNL vindt dat iedereen een kerstkaart verdient. De Speld vertaalde dit door naar de interactieve Kerstkaart-generator. Aan de hand van een aantal vragen maakt de doelgroep een branded kerstkaart gericht aan diens moeder. Deze kerstkaart kan vervolgens worden uitgeprint en verstuurd met een Decemberzegel van PostNL.

Bekijk hier de PostNL Kerstkaart-generator.

 

Waar we bij waren - The Roast of johnny de mol

10 december 2018

Comedy Central nodigde ons uit voor de opnames van The Roast of Johnny de Mol. Wat een topavond!

Roast.jpeg
 
 
Jaap.jpeg

Een kijkje in de keuken - Copywriters

6 december 2018

Satire op de juiste manier inzetten voor merken is wat Martine, Jaap en Aida - copywriters bij De Speld & Partners - bezighoudt. We stelden ze een aantal vragen, om zo een kijkje in de keuken te geven. Deze maand luidt de vraag: 'Wat vond je tot nu toe het leukste project om voor te werken?'. In deze nieuwsbrief geeft Jaap antwoord. 

Jaap van de Venis
''En dan komen we direct bij de case waarin naar mijn mening deze perfecte fit is gevonden: Amsterdenim. Dit is voor mij een perfect voorbeeld van een scherpe satirische video waarin het merk op een leuke manier op de kaart is gezet. Als ik één project moet noemen waar ik met veel plezier aan heb gewerkt dan is het dan ook deze video voor Amsterdenim. Een leuk merk, met een leuke uitstraling en een duidelijke opdracht: wij willen Amsterdam claimen. En wij mochten dat op geheel eigen wijze doen.'' 

 

bunq zet satire in met inspirerende De Speld Talks

27 november 2018

bunq en De Speld maakten samen twee satirische video's waarin je wordt meegenomen in de wereld van vrije denkers. Na een serie succesvolle advertorials kregen we van bunq de kans om een videoserie te maken. Het thema vrije denkers is afgeleid van de pay-off van bunq: 'Bank of The Free'. Dit claimen ze door functionele, idealistische en sociale voordelen te creëren die de gebruiker het gevoel geven vrij te zijn. De Speld vertaalde dit door naar De Speld Talks, waarbij twee zeer vrije denkers aan het woord komen. Bekijk aflevering een over de Basiscavia en aflevering twee over Buiradar

 
Talks Totaaltje 1 (1).png
 

Gewonnen! Amsterdenim & De Speld - Beste Creatie

22 november 2018

De Grand Prix Content Marketing voor Beste Creatie. Nadat de Amsterdenim video The number 1 problem in Amsterdam: locals begin dit jaar The Best Social Award voor Beste Video won, nu nog een prijs in de pocket. Wat een jaar en wat een mooie samenwerking! Bekijk onze case

 

De Speld in de top 10 beste inhakers van 2018

22 november 2018

De satirische nieuwssite ‘De Speld’ haakt eigenlijk steevast in op de meest uiteenlopende nieuwsgebeurtenissen. Zo ook in maart afgelopen jaar. Facebook zat in de problemen nadat databedrijf Cambridge Analytica de gegevens van 50 miljoen Facebook-gebruikers in handen kreeg. Dat zorgde voor de nodige onrust, en De Speld gebruikte die onrust zoals alleen De Speld dat kan doen. Bekijk hier het volledige overzicht van de beste inhakers van 2018.

Schermafbeelding 2019-01-22 om 16.21.57.png
Martine.jpg

Een kijkje in de keuken - Copywriters

29 oktober 2018

Satire op de juiste manier inzetten voor merken is wat Martine, Jaap en Aida - copywriters bij De Speld & Partners - bezighoudt. We stelden ze een aantal vragen, om zo een kijkje in de keuken te geven. Deze maand luidt de vraag: 'Hoe maak je satire voor merken, wat is jouw geheim?'. In deze nieuwsbrief geeft Martine antwoord. 

Martine Bakker 
''Mijn geheim? Dat klinkt een beetje als een lezeressencolumn in een vrouwenblad. Als het om satire gaat is het belangrijk om iets te signaleren dat veel mensen delen: een irritatie, een verwondering of nationale gebeurtenis, bijvoorbeeld. Dat leg ik dan naast het verhaal dat het merk wil vertellen. Het is belangrijk dat je bij het idee en denkt ‘ja precies dat!’ en dat je moet lachen. Lachen is heel belangrijk. Vaak zeg ik ook een paar keer het woord ‘domein’ om extra marketingtechnisch over te komen.''

 

Column: Met welk verdienmodel haal je de Kerst?

22 oktober 2018

Vorige week in het nieuws: de Persgroep en RTL gaan op grote schaal een alliantie aan voor het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve brandedcontentpartnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Samen de euro’s die bij Google, Facebook en Amazon van de wagen vallen, verdelen. Is dat de strategie van de grote Nederlandse spelers om... Lees meer.

Deze column stond eerder op Nederlands Medianieuws en MarketingReport

20180827_DeSpeld0753.jpg
 
GPCM.jpg

Drie nominaties voor Grand Prix Content Marketing!

18 oktober 2018

Schitterend! 3x genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing in de categorie creatie: SimyoFilm1 en Amsterdenim. We kunnen niet wachten tot de uitreiking op 22 november. 

Alle genomineerden van de Grand Prix Content Marketing 2018 vind je hier.

 

Als marketing stagiaire ga ik het verschil maken

19 september 2018

Ik ben Roos Lust, 26 jaar en studeer MIC aan de HvA. Ik volg de Speld al jaren op de voet en was meteen fan. Ik was dan ook enorm vereerd toen ik hoorde dat ik het komende halfjaar aan de slag kon als marketing stagiaire. Op mijn tweede dag mocht ik gelijk mee naar de draaidag van Simyo, zo leerde ik gelijk wat er allemaal nodig is om zo een vette brandend content video neer te zetten. De functie als marketing stagiair bij De Speld & Partners past goed in mijn straatje. Tijdens mijn studie heb ik mij verdiept in marketing, conceptontwikkeling en psychologie, waarnaast ik een bijbaan in de sales heb gehad. Ik houd mij altijd bezig met de vraag: 'Waarom koopt men dit?' of 'Waarom vindt men dit leuk?' De psychologie hierachter intrigeert mij enorm. Tijdens mijn stage breng ik de markt van DeSpeld & Partners in kaart om zo het brandend content portfolio nog beter in de markt te zetten, en het verschil te maken. Heb je een vraag? Mail: roos@speld.nl.

Roos.jpeg
 
 
180918+Screenshot+1+Phonewash.jpg

Simyo zet satire van De Speld in voor Phone Wash-campagne

18 september 2018

Mediabureau Mindshare, creatief bureau KOKORO Amsterdam en De Speld & Partnersontwikkelden samen een satirische video voor telecomprovider Simyo. Deze samenwerking kwam tot stand doordat De Speld & Partners de pitch bij Mediabureau Mindshare voor Simyo had gewonnen. Simyo doet niets liever dan haar klanten blij maken. Niet voor niks zeggen ze: ‘Jij blij, wij blij’. En dat gaat verder dan je denkt. Vanuit hun drive om mensen blij te maken, introduceren ze verrassende oplossingen voor dagelijkse telecomongemakken. Zo introduceert Simyo de Phone Wash, die telefoons in een paar minuten bacterievrij maakt. Om het belangrijke, maar onderbelichte, hygiëneaspect van telefoongebruik onder de aandacht te brengen, bedacht KOKORO de Phone Wash. DeSpeld vertaalde het Phone Wash-concept door naar aansprekende branded content en koos daarvoor het sociale domein: hygiëne en huisgenoten. Zie hier de video.

 

Column: De achterkant van het bereik

20 augustus 2018

Deze column stond eerder op Nederlands MediaNieuws.

‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het kpi-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina. Het klinkt natuurlijk ook erg lekker: hónderdvijftig dúizend bereik in plaats van vijftienduizend unieke pageviews... Lees meer. 

Jérôme_Kuijken.jpg
 
Schermafbeelding 2019-01-22 om 16.13.51.png
 

Social media ranking - juli

De Speld is weer een plaats gestegen in de social media ranking van de maand juli. Daarnaast staan we ook op nummer 1 én 8 van meest succesvolle artikelen op basis van interacties in diezelfde maand!

 

De Speld heeft een nieuwe partner voor programmatic advertising: Massarius!

10 augustus 2018

De Speld heeft een nieuwe partner gevonden om programatic advertising bij onder te brengen. De satirische website werkt nu samen met Massarius, partner in programmatic trading…. Lees hier verder op Marketing Tribune.

despeldmassarius.jpg
 
 
unnamed.png

Verse white paper - wat zijn de nieuwe insights? 

25 juli 2018

In onze white paper informeren we je over onze content, over ons publiek en over ons bereik. De resultaten komen uit een onderzoek van Motivaction en uit ons eigen onderzoek. Handige inzichten voor iedereen die effectief millennials wil bereiken, of gewoon nieuwsgierig is naar De Speld. De Speld helpt bij het vinden van een maatschappelijke invalshoek om je merk of campagne onder de ogen van onze doelgroep te brengen. Humor en satire lenen zich hier bij uitstek voor. Daarbij kennen we onze kritische doelgroep goed, en weten we: voor inhoudelijk entertainment komen onze lezers graag bij ons terug. Meer weten? Download de white paper hier. 

 

Merk-waardige Quizzen

25 juli 2018

Branded content staat erom bekend dat het beter is afgestemd op de belevingswereld van de doelgroep dan reclame voor de massa. Dat geldt niet alleen voor artikelen en video's. Want wil je je doelgroep in beweging laten komen, en met je merk aan de slag laten gaan, dan heb je iets interactievers nodig. Wij hebben een quizmodule ontwikkeld waarin Speldwaardige humor volledig in het teken staat van merkdoelstellingen. En dat leidt tot merk-waardige quizzen. Kijk maar naar deze voorbeelden van Tele2Mobiel.nl en Amsterdenim

Schermafbeelding 2019-01-22 om 15.23.56 2.png
 
Schermafbeelding 2019-01-22 om 15.29.37 2.png

De Speld scoort met Buienradar post

23 juli 2018

Er is het afgelopen halfjaar veel gezegd en geschreven over Facebook. De laatste maanden lijkt het of er een kentering gaande is. Met als voorlopig hoogtepunt ons Buienradar artikel van maandag. Binnen 24 uur stond de teller al op meer dan een miljoen bereik. Voor de duidelijkheid: organisch bereik, zonder promotiebudget. En dat is zelfs voor De Speld (de meest virale site van Nederland) erg veel. 

 

Oedipus Mannenliefde - ALLÉÉN VOOR IEDEREEN 

22 juni 2018

Op strategische plaatsen in Amsterdam kom je de komende weken deze Mannenliefde zuilen tegen. Dit zijn de eerste uitingen met de nieuwe Mannenliefde pay off ALLÉÉN VOOR IEDEREEN. Niet alleen de pay off is nieuw. Het is ook de eerste keer dat we een offlinecampagne ontwikkelden. Campagne? Komt er nog meer dan? Jazeker!

Schermafbeelding 2019-01-22 om 15.40.44.png
 
unnamed.jpg

Column - Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars? 

20 juni 2018

Onlangs zei cabaretier Martijn Koning aan tafel bij Eva Jinek: “The Best Social Awards, dat worden de nieuwe Oscars natuurlijk.” Jinek bevestigde dat met een volmondig “ja”. Wat Martijn Koning zegt is zwaar overdreven, maar hij heeft wel een punt. Er is een flinke verschuiving aan de gang. YouTube en andere social platformen nemen lineaire kijkers over van tv. Het aanbod van vloggers, influencers en entertainmentpagina’s is supergroot. Allemaal opereren ze in hun eigen niche. Is dat niet ontzettend goed nieuws voor ons vak? Lees de volledige column hier.

 

Amsterdenim & De Speld - Beste Video

6 juni 2018

Gewonnen! - The Best Social Award voor Beste Video. Bekijk hier de case. En hier de video. 

ext.jpg