bunq - Talks of the free

...................bereik 2,2 Miljoen | views 975.000 | engagement 23.000

Achtergrond
In ieder mens zit een aangeboren verlangen naar vrijheid. De missie van bunq is gebruikers te bevrijden van grenzen en obstakels in traditioneel bankieren. Je kiest dus voor bunq omdat je op zoekt bent naar vrijheid. Vanuit deze gedachte is De Speld aan de slag gegaan om een campagne te ontwikkelen voor bunq.

Doelstelling:
Speld-lezers de vrijheid van bunq (Bank of The Free) laten ervaren. Op een manier die perfect aansluit bij hun belevingswereld. En zorg dat dit engagement wordt omgezet in conversie (app-downloads).

Speld-Concept:
We ontwikkelden een campagne bestaande uit branded articles, branded video’s en premium advertising. De serie ‘De Speld Talks’ is de inspirerende versie van TED Talks en vormt het middelpunt van de campagne. De sprekers nemen je mee in de wereld van vrije denkers. Ook in branded articles kwamen ondernemers met frisse ideeën aan het woord. Zo is er bijvoorbeeld consultant Richard die altijd naar inside-the-box oplossingen zoekt.  

Resultaten
De video’s werden samen meer dan 900.000 keer bekeken. De premiumcampagne leverde net iets minder dan 90.000 impressies op. Op onze socials (Instagram, IGTV, YouTube, Facebook en Twitter) waren de resultaten van de campagne: 22.000 engagement (likes, shares, comments) en meer dan 1,6 miljoen bereik. De merkdoelstellingen zijn daarmee ruimschoots behaald.